Ζητήστε να σας καλέσουμε

Ποια είναι τα συμπτώματα καρκίνου του μαστού;

Η διαδεδομένη χρήση των απεικονιστικών μεθόδων έχει αυξήσει τον αριθμό των καρκίνων του μαστού που διαγιγνώσκονται  πριν προκαλέσουν συμπτώματα. Πρέπει πάντως οι γυναίκες να γνωρίζουν τους μαστούς τους και να απευθύνονται σε εξειδικευμένους ιατρούς εάν εντοπίσουν εύρημα. Παρακάτω θα εξετάσουμε συγκεκριμένα τα κλινικά συμπτώματα καρκίνου του μαστού.

φωτογραφία ανίχνευσης για συμπτώματα καρκίνου του μαστού

Το πιο συχνό σύμπτωμα καρκίνου του μαστού είναι ένας όγκος ή μία μάζα.  Μία σκληρή μάζα, η οποία δεν προκαλεί πόνο, είναι πιθανό να είναι καρκίνος. Ο καρκίνος  μπορεί επίσης να εμφανίζεται πιο σπάνια και με μάζα πιο μαλακή, ή στρογγυλή, που μπορεί να προκαλεί και πόνο. Γι’ αυτό ακριβώς, οποιαδήποτε αλλαγή παρουσιάζει ο μαστός θα πρέπει να εξετάζεται από γιατρό με εξειδίκευση και εμπειρία στη διάγνωση των παθήσεων του μαστού.

Άλλα πιθανά συμπτώματα περιλαμβάνουν:

• Διόγκωση όλου ή μέρους του μαστού
    • Δερματικός ερεθισμός ή αλλαγή στο δέρμα
    • Πόνος στο μαστό ή στη θηλή
    • Έκκριση από τη θηλή
    • Εισολκή θηλών
    • Ερυθρότητα, σκλήρυνση ή αποφολίδωση στο δέρμα της θηλής ή του μαστού

Ο καρκίνος του μαστού μπορεί να εξαπλωθεί και στους μασχαλιαίους λεμφαδένες κάτω από το χέρι ή γύρω από την κλείδα. Στα σημεία αυτά  μπορεί να προκαλέσει όγκο ή διόγκωση, ακόμη και πριν αυξηθεί σημαντικά ο όγκος του μαστού. Οι διογκωμένοι λεμφαδένες θα πρέπει να αναφέρονται άμεσα στον γιατρό.

Πως μπορώ να εντοπίσω συμπτώματα καρκίνου του μαστού;

Σήμερα δίνουμε μεγαλύτερη σημασία στον προσυμπτωματικό απεικονιστικό έλεγχο, ώστε εάν υπάρξει ογκίδιο στο μαστό αυτό να εντοπιστεί πριν ακόμα είναι ψηλαφητό. Πάντως η αυτοεξέταση με την ψηλάφηση του μαστού, 5-10 ημέρες μετά την έμμηνο ρύση στις προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες και οποιαδήποτε ημέρα του μήνα στις εμμηνοπαυσιακές γυναίκες, καθώς και η επισκόπηση των μαστών στον καθρέπτη είναι επίσης ένας τρόπος να εντοπιστούν τυχόν παραμορφώσεις. Εάν εντοπίσετε κάτι, ακόμα και αν ο απεικονιστικός σας έλεγχος δεν είχε ευρήματα, πρέπει να επικοινωνήσετε με τον γιατρό σας.